سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 مهارت برای مدیریت موثر کارکنان

از آنجایی که کارآفرینی در سال‌های اخیر کشش قابل توجهی پیدا کرده است، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک دوران اوج خود را تجربه کرده‌اند. با این حال، تنها بخشی از این مشاغل جدید، نور موفقیت را می بینند.

بنابراین چه چیزی باعث موفقیت یک تجارت می شود؟ خوب، صادقانه بگویم، هیچ فرمول یکسانی برای موفقیت وجود ندارد. اما با گفتن این موضوع، ترکیبی از عوامل و استراتژی‌های خاص در کار است که باعث موفقیت واقعی کسب‌وکارها می‌شود. مدیریت مؤثر کارکنان یکی از عواملی است که مطمئناً به موفقیت هر شرکتی، چه بزرگ و چه کوچک، کمک می کند.

همانطور که همه ما می دانیم کارکنان یک دارایی برای هر سازمانی هستند. به دلیل مهارت ها و تلاش های خود، شرکت ها قادر به پیاده سازی استراتژی های بازاریابی، توسعه روابط خوب با مشتری، و ساده سازی عملیات و امور مالی هستند. به همین دلیل است که کارفرمایان و مدیران باید از پتانسیل کامل کارکنان خود با هدایت انرژی آنها به سمت بهره وری و کارایی استفاده کنند. اما در عین حال باید به آنها اجازه داد تا راحت کار کنند. به آنها فضای کافی برای رشد بدهید و منابع کافی برای نوآوری در اختیار آنها قرار دهید.

در قلب مدیریت کارآمد کارکنان، فضیلت رهبر بودن نهفته است. به زبان ساده، مدیر/رهبر خوب کسی است که همه بخواهند از او پیروی کنند. یک مدیر موفق می داند که چگونه کارکنانش در محل کار سازنده، با انگیزه، آگاه و هماهنگ باقی می مانند.

 

قبل از اینکه این مقاله را ادامه دهیم، توصیه میکنم مقاله بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره را نیز بخوانید.

 

1. تقویت مدیریت سالم کارکنان و تعامل

 


به عنوان یک صاحب کسب و کار یا یک مدیر توانمند، باید بدانید که مشارکت سالم کارکنان برای موفقیت شرکت شما بسیار مهم است. بسیاری از کارشناسان کسب و کار بار دیگر با این واقعیت موافقت کرده اند که یک همبستگی قوی بین سطوح بالای مشارکت کارکنان و عملکرد شرکت وجود دارد. این به عنوان یک محرک حیاتی برای موفقیت در بازار رقابتی امروز ظاهر شده است. یک تعامل موثر باعث حفظ کارکنان، تقویت وفاداری مشتری و بهبود عملکرد سازمانی می شود. تقویت مشارکت کارکنان به سادگی به معنای توانمندسازی آنها و مشارکت دادن آنها در فرآیند تصمیم گیری است. به همین دلیل است که آنها بیشتر تلاش می کنند. بر اساس گزارشی که در سال 2014 توسط Deloitte Human Capital Trends منتشر شد، 78 درصد از رهبران کسب و کار حفظ و تعامل را "فوری یا مهم" ارزیابی می کنند.

 

2. به طور واضح و مؤثر ارتباط برقرار کنید

 


ارتباطات موثر احتمالاً بستری برای توسعه موفقیت آمیز هر سازمانی است. این یکی از عوامل کلیدی است که به مدیران کمک می کند تا وظایف اساسی مدیریت - برنامه ریزی، سازماندهی، ایجاد انگیزه و کنترل را انجام دهند. بنابراین، ارتباط شفاف و مؤثر بین شما و کارمندان، پیش نیاز یک محل کار خوب است. بدون ارتباط موثر، هماهنگی در محل کار نمی تواند یخ را از بین ببرد و روابط حرفه ای نمی توانند به اعتماد طولانی مدت تبدیل شوند. علاوه بر این، فقدان ارتباط، اهداف را مبهم و ناتمام می کند.

برای داشتن یک فرهنگ ارتباطی خوب، می توانید با فناوری دسترسی را بهبود بخشید. امروزه، ابزارهای همکاری پیچیده زیادی وجود دارد که به تعامل از مکان‌های مختلف در سراسر جهان کمک می‌کند. همچنین می توانید از ابزارهایی استفاده کنید که راه حل ردیابی زمان آنلاین را برای مدیریت موثر و برقراری ارتباط برنامه های کارمندان به شما ارائه می دهند. برقراری ارتباط خوب همچنین شما را به یک حلال خوب مشکل تبدیل می کند. این یک مهارت ضروری برای یک ایستگاه کاری با تنوع فزاینده است زیرا به مدیریت تضاد کمک می کند.

 

3. اهداف روشن و واقع بینانه تعیین کنید

 


به اصطلاح، اداره یک کسب و کار بدون اهداف و اهداف مشخص شده، بسیار شبیه تیراندازی در تاریکی است. همچنین، بدون اهداف کاملاً تعریف شده، بهبود کار تیمی و همکاری - شکل ضعیفی از عملکرد مدیریت کارکنان - بسیار دشوار است. شما باید بتوانید به کارمندان خود بفهمانید که کسب و کار شما باید به چه سمتی حرکت کند. به عنوان یک مالک/مدیر کسب و کار، باید چند سوال از خود بپرسید:

    ماموریت سازمان من چیست؟
    استراتژی برای انجام ماموریت چیست؟
    و اهداف کلی برای تیم من و هر یک از اعضای تیم چیست؟

با این حال، اهدافی که شما تعیین کرده اید، باید چالش برانگیز و قابل دستیابی باشند. آنها باید واضح و در صورت امکان قابل اندازه‌گیری باشند.

 

 

4. یک محیط کار مثبت ایجاد کنید

 


بسیار مهم است که محیطی ایجاد کنید که در آن کارکنان شما روحیه مثبتی را تجربه کنند و انگیزه لازم برای تلاش برای موفقیت شرکت شما را پیدا کنند. هنگامی که کارکنان جو مساعدی برای کار داشته باشند، از حمایت مدیران خود برخوردار شوند، با پشتکار بیشتری کار می کنند و تمایل دارند اهداف خود را با اهداف سازمان هماهنگ کنند. به عنوان یک کارفرمای نگران، باید همدل باشید، با کارکنان خود و بین کارکنان خود ارتباط برقرار کنید، که منجر به اعتماد و شفافیت بیشتر در تیم شود. شفافیت نشان دهنده صداقت شما به عنوان یک رهبر است. اما اگر در مورد چیزی دروغ بگویید یا اطلاعاتی را دریغ کنید، می توانید رابطه و احترام خود را به خطر بیندازید. بنابراین، محیط کار مثبت منجر به افزایش بهره وری، انگیزه بهتر کارکنان و توانایی حفظ کارگران ماهر می شود. از سوی دیگر، محیط کار منفی، تأثیرات منفی بر کل نیروی کار دارد.

 

5. به عملکرد خوب پاداش دهید

 


یکی دیگر از عوامل مهم برای مدیریت مؤثر کارکنان، شناخت سخت کوشی آنها، قدردانی از تلاش آنها و پاداش دادن به عملکرد آنهاست. به رسمیت شناختن کارمندان باعث می شود آنها باور کنند که کارشان ارزشمند است. رایج‌ترین شکل‌های پاداش عملکرد، سیستم‌های پاداش مبتنی بر شایستگی هستند که افزایش سالانه را با ارزیابی عملکرد و پاداش‌ها برای دستاوردها یا دستیابی به اهداف معین مرتبط می‌کنند. گاهی حتی یک تشکر ساده معجزه می کند. و اگر یک امضای شخصی برای ابراز قدردانی خود اضافه کنید، متعجب خواهید شد که چقدر ارز انگیزشی ایجاد خواهد کرد. شما باید چیزی را پیدا کنید که به عنوان یادآوری دائمی از دستاوردهای آنها باشد که طول عمری فراتر از روزی که اعطا می شود داشته باشد.

 

 

6. برای آنها فرصت رشد فراهم کنید

 


فراهم کردن فرصت‌های رشد یک عامل انگیزشی بزرگ در هر محیط کاری است. هنگامی که برای پیشبرد کسب و کار خود به استعدادهای برتر نیاز دارید، ممکن است مجبور شوید فضای مناسبی برای رشد شخصی یا حرفه ای به آنها بدهید. به عنوان یک کارفرما، باید این واقعیت را به خاطر بسپارید که آموزش و توسعه مهارت به تنهایی برای افزایش فرصت های درک شده برای رشد و توسعه کافی نیست. اکثر کارمندان، پیشرفت و ارتقاء شغلی را به عنوان نماینده ترین امکانات توسعه شرکت می دانند. شما باید حمایت از هر یک از اعضای تیم خود را در نظر بگیرید و به آنها کمک کنید تا مهارت های مورد نیاز خود را برای ابتکار عمل و ایجاد حرکت در طول زمان توسعه دهند.

 

7. با مثال رهبری کنید

 


وقتی صحبت از مدیریت مؤثر کارمندان می شود، رهبری با الگو یکی از عالی ترین اشکال رهبری واقعی از سوی مدیران یا کارفرمایان است. با قرار گرفتن در یک موقعیت رهبری، لازم است که شما کاملاً از مسئولیت های خود در قبال تیم خود آگاه باشید. و بخش بزرگی از مسئولیت شما این است که آنها را با اقدامات خود رهبری کنید. چطور؟ به عنوان یک رهبر کسب و کار، بخشی از کار شما این است که الهام بخش کارمندان خود باشید تا خودشان و همچنین شرکت را به سمت عظمت سوق دهند. بنابراین، شما باید با انجام این کار خودتان راه را به آنها نشان دهید. اگر تیم شما بداند که شما نیز هر کاری را که از آنها انتظار دارید انجام خواهید داد، احتمالاً سخت تلاش خواهند کرد تا به شما در رسیدن به هدفتان کمک کنند.

 

نتیجه

 


مدیریت کارکنان کلید موفقیت کسب و کار است. اما فقط زمانی که می دانید چگونه مانند یک رهبر واقعی آن را به پایان برسانید. تلاش برای عظمت در بالای لیست اهداف صاحبان کسب و کار قرار دارد. اما تنها کسانی که به هنر و علم مدیریت پی برده اند به تاریخ سازی تمایل دارند. 7 نکته ارائه شده در بالا شما را ناامید نمی کند وقتی تصمیم دارید نیروی کار خود را مدیریت کنید.